Så fungerar planeringsverktyget xTid.
Samtliga händelser loggas och lagras i systemet. Statistik och rapporter presenteras med tydlig översikt och enkel uppföljning.
Rapporter kan schemaläggas och skickas ut via e-post till utvalda personer.
Om aktiviteten ej utförs inom utsatt tid kan ett larm ställas ut till personal.
Systemet kan användas helt fristående eller i kombination med trygghetslarm. Med full integration använder personalen mobila larmmottagare med tydlig tidslinje som utgör dagens schema. Aktiviteter och insatser kan delegeras på individ eller gruppnivå direkt ut till personalens mobila larmmottagare.
Planeringsverktyg integreras i handenheterna med stöd för personlig inloggning samt stöd för NFC (Near Field Communication).
Lösningen har stöd om mobiloperatörens nät temporärt är borta, så kallade “radioskuggor”, dålig täckning eller driftstörningar. Lösningen synkar automatiskt med server när den åter kopplar upp sig.
LAS innehåller många standardrapporter. Utöver dessa har vi tagit fram anpassningar för hemtjänst så som:
Användargränssnittet är en av de viktigaste delarna när man ska skapa ett enkelt, lätthanterligt och lättförståeligt system. Vi lägger mycket energi och tanke på att utveckla dessa delar med omsorg.
Vi är mycket lyhörda och ger kunderna en stor möjlighet att påverka gränssnittet, till exempel med egna färgscheman och egen uppbyggnad av brukarregistret. Samma färger och texter visas även i mobilen.